Türk Karton Ambalaj Şirketlerinin Hedefi ABD Pazarı

27 Mart 2023

Türkiye karton ambalaj sektörü, bir yandan üretim kapasitesini artırırken diğer yandan da yeni pazarlara açılmak için yoğun çalışmalar yapıyor. ABD’nin Çin ve Uzak Doğu’dan karton ambalaj alımını düşürmesini fırsata dönüştüren sektör, KASAD öncülüğünde 20 şirket ile ABD’ye çıkartma yapacak.

Türkiye karton ambalaj sektörü iç piyasada talebi karşılamayı sürdürürken dış piyasada etkinliğini de artırmaya çalışıyor. Hızlı tüketim ürünleri başta olmak üzere birçok alanda hizmet veren karton ambalaj sektörü ABD’ye yönelik ihracat rakamlarını artırmayı hedefliyor.

Karton Ambalaj Sanayicileri Derneği (KASAD) Başkanı Alican Duran, “ABD dünyanın en önemli pazarlarından birisi. KASAD olarak yaptığımız çalışmalar sonucunda Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (Ur-Ge) projesi ile bu pazarda faaliyetlerimizi geliştirmeyi planlıyoruz. ABD ihracatımızda karton ambalaj ve kâğıt ürünlerinde son 3 yıldır çift haneli büyüme var. 2021 – 2022 ihracat farkımızda yüzde 15’lik bir artış yaşadık. Proje kapsamında çoğu KASAD üyesi olmak üzere 20 firmamızı bir araya getirdik. KASAD öncülüğünde şirketlerimizle ABD pazarına çıkarma yapacağız. Tüm stratejimizi ABD’ye ihracatımız artırıp, kalıcı olma yönünde yapıyoruz. ABD pazarında oluşan bu boşluğu doldurarak, gelecek 5 yılda 500 milyon dolarlık ihracat hacmine ulaşmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.

İhracatta hedef 5 yılda 500 milyon dolar

Karton ambalaj sektörünün ABD’ye olan ihracatını son yıllarda katlayarak artırdığını ifade eden Alican Duran, “Son yılların 9 aylık periyotlarına bakıldığında; 2019 yılının ilk 9 ayında yaklaşık 15 milyon dolar olan ihracat rakamı, 2020’de 30 milyon dolara çıkarken 2021’de 42 milyon dolar oldu. Bu yılın ilk 9 ayında 48 milyon dolar ihracat gerçekleşirken sektörümüz yılı 70 milyon dolar ihracat ile tamamlamayı hedefliyor.” Dedi.